Preview

Bulletin of the Siberian State Industrial University

Advanced search

THE EFFECT OF INGOT TRANSPORTATION AND HEATING MODES ON THE QUALITY OF THEIR MACROSTRUCTURE

Abstract

In developed countries, the share of continuously cast steel is approaching 100%, while in the domestic metallurgy industry, approximately 25% of steel is still cast into molds, which, in absolute terms, amounts to approximately 15 million tons/year. This is why research aimed at improving the technology for producing and processing ingots is relevant.

About the Authors

A.A. Umansky
Siberian State Industrial University
Russian Federation


A.V. Leonidov
Siberian State Industrial University


References

1. Б о й к о В.С. Производство проката из слитков с жидкой сердцевиной // Сталь. 2001. № 9. С. 43 – 45.

2. М а н т у р о в В.В. Технология производ- ства слябов при нагреве слитков с жидкой сердцевиной // Сталь. 1994. № 11. С. 38 –

3.

4. Т и л и к В.Г. Новые режимы нагрева слитков для прямой транзитной прокатки на комплексе слябинг – стан 1680 // Сталь. 2003. № 10. С. 29 – 31.

5. П и с а р е н к о В.Г. Влияние технологи- ческих факторов прокатного производства на дефектность заготовок сортамента об- жимных цехов комбината «Криворож- сталь» // Производство проката. 2004.

6. № 10. С. 27 – 32.

7. К а з а н ц е в Е.И. Энергосберегающая технология нагрева слитков. – М.: Металлургия, 1992. – 176 с.


Review

For citations:


Umansky A., Leonidov A. THE EFFECT OF INGOT TRANSPORTATION AND HEATING MODES ON THE QUALITY OF THEIR MACROSTRUCTURE. Bulletin of the Siberian State Industrial University. 2012;(1):3-6. (In Russ.)

Views: 34


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2304 - 4497 (Print)
ISSN 2307-1710 (Online)