ORGANIZING CLASSES IN ENGINEERING GRAPHICS USING INTERACTIVE LEARNING METHODS
Abstract
In order to activate the cognitive activity of students, there is a need to change the learning process, which presupposes not the automatic teaching of program material, but the preparation of students "to develop the ability to understand the world, to work creatively and to interact with other people." The modern concept of education considers the student as a learner, not a student.
References
1. Анацкая А.Г. Интерактивные методы обуче-ния // Инновационное образование и эконо-мика. 2011. № 9. С. 44 – 48.
2. Двуличанская Н.Н. Интерактивные методы обучения как средство формирования клю-чевых компетенций // Наука и образование: электронное научно-техническое издание, 2011. Режим доступа. http://technomag. edu.ru/doc/172651.
3. Интерактивные формы обучения. Информа-ционно-аналитический обзор. Академия ФСИН России. Отдел организации межвузов-ской учебно-методической работы. [Элек-тронный ресурс]. Режим доступа. http://apu - fsin.ru > ser-vice/omumr/material_int_form.html.
4. Елистратова Н.Н. Мультимедийный метод обучения в ВУЗе в системе открытого обра-зования // Современные научные исследова-ния и инновации. Июнь, 2012. [Электронный ресурс]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2012/06/15026.
Review
For citations:
Petrova V. ORGANIZING CLASSES IN ENGINEERING GRAPHICS USING INTERACTIVE LEARNING METHODS. Bulletin of the Siberian State Industrial University. 2019;(1):54-61. (In Russ.)