ON FORMS OF CONDUCTING ENTRANCE CONTROL OF THE LEVEL OF STUDENTS' READINESS
Abstract
The Siberian State Industrial University implements a curriculum that provides for the preparation of bachelors in the direction 08.03.01 - Construction. Any educational institution must ensure the proper quality of education, which is defined as a balanced compliance of all aspects of higher education with certain goals, needs, requirements, norms and standards. One of the conditions for ensuring the quality of education is the formation of flexible learning paths. In order to ensure a flexible trajectory and control over the formation of competencies at the Siberian State Industrial University, funds of assessment tools (FOS) were developed as part of the educational and methodological complexes of academic disciplines, which systematize assessment tools for all forms of control, facilitate the procedures for assessing learning outcomes and allow for objective and reliable results to be obtained when conducting control.
References
1. Б а к л у ш и н а И.В., З о р я И.В. Об опыте создания учебного плана для бака-лавров направления 08.03.01 Строитель-ство в Сибирском государственном инду-стриальном университете, г. Новокузнецк // Вестник науки и образования Северо-Запада России. 2015. Том. 1. № 1. [Элек-тронный ресурс]. – Режим доступа http://vestnik-nauki.ru/wp-content/uploads/2015/10/2015 №1-Баклушина.pdf (Дата обращения 08.09.2016 г.)
2. Б а к л у ш и н а И.В., С м и р н о в а Е.В., Ш а м а р и к о в А.А. Влияние рабо-ты куратора на качество образовательной деятельности // Вестник горно-металлур-гической секции Российской академии естественных наук. Отделение металлур-гии. 2015. № 34. С. 165 – 168.
3. Б а к л у ш и н а И.В., Б а ш к о в а М.Н., С м и р н о в а Е.В., А р н а у т о в Д.А. Контроль самостоятельной работы как управление учебной деятельностью сту-дентов // Вестник Сибирского государ-ственного индустриального университета. 2015. № 1. С. 95 – 97.
4. Б а к л у ш и н а И.В., Б а ш к о в а М.Н. Организация и контроль самостоятельной работы студентов // Вестник Сибирского государственного индустриального уни-верситета. 2014. № 4. С. 62 – 65.
5. Б а к л у ш и н а И.В., М и х а л ь ц о в а Л.Ф. О компетентностной ориентации сту-дентов в условиях образовательного про-цесса технического вуза (из опыта реали-зации дисциплины «Теплоснабжение») // Вестник науки и образования Северо-Запада России. 2016. Том. 2. № 2. [Элек-тронный ресурс]. – Режим доступа http://vestnik-nauki.ru/wp-content/uploads/ 2016/04/2016-N2-Baklushina.pdf (Дата об-ращения 08.09.2016 г.)
6. Б а к л у ш и н а И.В. Управление учебной деятельностью при реализации дисципли-ны теплоснабжение // Вестник Сибирского государственного индустриального уни-верситета. 2016. № 2. С. 72 – 76.
7. Б а к л у ш и н а И.В., Б а ш к о в а М.Н. О реализации возможной траектории полу-чения обучающимися профессии рабочего при освоении основной образовательной программы высшего образования // Вест-ник Сибирского государственного инду-стриального университета. 2016. № 2. С. 76 – 79.
Review
For citations:
Baklushina I. ON FORMS OF CONDUCTING ENTRANCE CONTROL OF THE LEVEL OF STUDENTS' READINESS. Bulletin of the Siberian State Industrial University. 2016;(3):78-83. (In Russ.)